Tuesday 6 December 2011

the first at the utm

saya prima wiranata dari Indonesia tepatnya di kota Padang - Sumatera Barat. Lepas finish senior high school saye nak continue my education to UTM.

because my dad say to me if UTM have good prestige. So aku nak masuk ke UTM untuk mencapai cite2 saye. Pertama saye mendaftar di petroleum but markah fisika saye tak bagus jadi tak lulus so saye pindah faculti ke computer science. Di computer science saya take course software engineering.

Pertama sampai saye ke ISC untuk registration. Lepas registration saye mendaftar kolej di KRP G31. Saye dapat roomate dari Indonesia juga bernama Bahran dari Batam. Dia faculti kejuruteraan awam. Lebih tepatnya civil engineering. 

Pertama saya sangat tak tau apa2 because saye foreign jadi tak tau ape2 dan dimana faculti. Tapi senior membantu saya mencari lokasi kelas, kantin, tandas, dan sebagainya. Tapi lama kelamaan saye bisa sendiri melakukannya.

Saye sangat senang study at UTM karna saye dapat teman international n teman2 baru. Semua senang membantu saye dan saye sangat respect mereka. Walaupun saye foreign tapi semua senang same saye, iyee kan? :P ahahaha


Sekarang saye sudah banyak teman, saye harap semuanya mau berteman sama saye, makasih sudah menolong saye n love u all :D

No comments:

Post a Comment